Dessa villkor gäller för inköp av varor på Zeroallergi.dk.
Zeroallergi.dk.Ägs av Allergy Ltd.
CVR nr.: 40766022
Adress: Sønderled 10, 9510 Arden, Danmark
Tel. +45 21459810
E-postadress: info@zeroallergy.dk
De avtal som ingåtts på danska
Betalning och leverans
Vi accepterar betalning med Visa, Mastercard, Mobilepay, Diners Club, American Express.
Beloppet dras av när det sänds.
Om du beställde flera objekt och en av objekten är backordered, drar vi först betalning för den här produkten när den skickas.
Priserna är noterade i danska kronor inkl. MOMS. Ovanpå priset hänförligt till fraktkostnaden. Priset kommer att visas i samband med ditt köp. Du väljer fraktform i slutet av beställningsprocessen. Det kan eventuellt. Med förbehåll för avgift betalning, beroende på den valda betalningsformen. Eventuella avgifter kommer att avslöjas i samband med ditt köp.
Vi levererar 1-4 dagar dagar efter ditt köp.
Vi levererar varorna med DAO, GLS, PostNord eller Coolrunner och vi levererar till alla länder i Europa.
Vad jag får från nulallergi efter ett köp
Omedelbart efter att ditt köp är klart kommer du att få en orderbekräftelse på din e-postadress. Var därför försiktig med att skriva din e-postadress korrekt.
För bokningsbekräftelse är faktureringsadressen, leveransadressen, objekt, belopp, ordernummer etc. Gör och håll alltid det här.
Observera att bokningsbekräftelsen är, som namnet antyder, en bekräftelse på att vi har fått din beställning. Det är inte en orderbekräftelse. Du får en bekräftelse på att beställningen har skickats, när vi skickar ett mail med "leverans och orderbekräftelse" i titellistan. Detta anses vara slutgiltigt avtal för att beställa varor mellan dig och Nulallergi.dk för att ha uppkommit.
Om Nulallergi.dk inte kan uppfylla din beställning till följd av, till exempel, säljs, kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt på telefon eller e-post.
Vi accepterar inget ansvar för tekniska fel (inklusive fel i priserna på butik), felavtryck och lagerfel. På samma sätt kan vi ändras.
Annullering
När du som konsument köper varor på Internet, har du vanligtvis 14 dagar rätt under konsumentkontrakten. Vi har valt att förlänga din lagstadgade rätt till återkallelse i 30 dagar. Det innebär att du har rätt att avbryta ett köp inom 30 dagar (i stället för 14 dagar).
Du har rätt att avbryta ett köp utan att ge skäl inom 30 dagar. Har du köpt flera objekt i en beställning, du kan välja att avbryta inköp av vissa eller alla objekt. Se återbetalning av leveranskostnader för avbokning nedan.
Återkallningsperioden upphör att gälla 30 dagar efter den dag då du eller en annan person har valt (inte bäraren), varorna är i fysisk besittning.
Om du har beställt flera objekt i en order, och vi kan inte leverera varorna samtidigt, återkallandet från dig eller en annan person du har valt (inte bäraren) är den sista goda fysiska besittningen.
Om du beställde flera partier eller stycken, återkallningsperioden från dig, eller någon du har valt (inte bäraren), får du den sista delen eller den sista delen i fysisk besittning.
Om det gäller regelbunden leverans av varor under en viss period, är återkallningsperioden från dig eller en annan person du valt (inte bäraren) den första produkten i den fysiska besittningen.
Om perioden löper ut på en helgdag, lördag, söndag, konstitutionsdag, utvidgas julafton eller nyårsabistånd till följande arbetsdag.
Rätten till uttag gäller endast privata konsumenter som handlar via https://nulallergi.dk/Operatörerna har ingen rätt till återkallande.Undantag till rätten till återkallelse
Du kan förlora din rätt om du bryter försegling / förpackning av varorna eller de använda varorna.
Hur man utnyttjar rätten till återkallelse
Du ångrar genom att informera oss om att du ångrar. Du kan till exempel skicka ett brev eller e-post där du anger att du ångrar till Allergifri ApS, Sønderled 10, 9510 Arden. Tel: 21459810 E-post: info@zeruallery.dk
Du kan inte ångra genom att vägra att ta emot objektet eller genom att inte hämta det utan att samtidigt anmäla dig att ångra.
Återkalladsfristen följs om du skickar ditt meddelande om att du ångrar köpet innan avbokningsfristen har löpt ut.
Återvänd av objektet och returkostnaden
Om du har beklagat inköp av en produkt, skicka eller leverera objektet till oss utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter att du har informerat oss om att du vill ångra ditt köp. Fristen följs om du returnerar varorna före utgången av de 30 dagarna.
Varor kan inte skickas per. Krav eller utan distribution.
Du måste själv betala för avkastning av varan.
Återbetalning av pengarna av ånger
När du ångrar, kommer vi att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, inklusive eventuella leveranskostnader. Detta gäller emellertid inte i följande fall:
- Om du köpte fler objekt i en order och bara ångrar några av ditt köp, återbetalar vi inte leveranskostnaderna.
- Om du har valt en leveransform som är dyrare än den billigaste leveransformen som vi erbjuder får du inte den extra kostnad som återbetalas.
Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål och i alla fall senast 14 dagar från det datum vi har fått ditt meddelande om ånger. Vi kan emellertid hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått varorna tillbaka, eller tills du har lämnat in dokumentation om att varorna returneras.
Vi slutför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde i den ursprungliga transaktionen om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Under alla omständigheter krävs inga former av avgifter som ett resultat av återbetalningen.
Testa objektet och förpackningen
Du är bara ansvarig för en eventuellt. Försämring av värdet av produkten på grund av annan hantering av produkten än vad som är nödvändigt för att bestämma varans natur och hur det fungerar.
Du måste vanligtvis undersöka objektet på samma sätt som möjligt och måste i ett företag, men använd det inte. Om du har använt det på ett sätt som du inte behöver eller kan i ett företag, och vi kan inte sälja det igen, eller inte sälja det till fullt pris igen, måste du räkna med att vi drar av nedskrivningen i det beloppet du måste har tillbaka. Om objektet inte längre har ett handelsvärde, återbetalar vi inte inköpsbeloppet, men skickar istället varorna.
Som kund måste du returnera objektet i originalförpackningen.
Du bör också se till att objektet är säkert inslaget när du returnerar det. Du har dig själv risken för paketet / varorna tills vi tar emot det. Därför, spara mail kvitto såväl som eventuellt. Spår och spårnummer.
Klagomål - om det är något fel med objektet
Du har en garanti för konsument 24 månader strax efter köpslagen. Det innebär att om objektet har en brist, och du annonserar i tid, har du rätt att initialt repareras eller bytas ut. Om det inte kan hända, eller det inte händer inom en rimlig tid, kan du få pengarna tillbaka eller vägran med rimlig tid.
Till exempel kan en brist vara ett tillverknings- eller materialfel, eller felaktig information om objektet. Å andra sidan har vanligt slitage eller skada dig själv orsakat föremålet, inte en brist.
Om du upptäcker en brist måste du främja oss "före rimlig tid". Vi rekommenderar att du klagar så snart som möjligt, speciellt om det finns transportskador. Om du annonserar inom 2 månader efter bristen på upptäckt är det alltid inom rimlig tid. Om klagomålet är berättigat kommer vi att ersätta dina rimliga och nödvändiga fraktkostnader.
Om du menar att varan har en brist, frågar vi dig så att det som möjligt är det som möjligt.
Kom ihåg att objektet alltid måste skickas i ljudförpackning och få kvitto för att skicka. Spara mail kvitto inkl. Information om fraktkostnader och eventuellt. Spår och spårnummer.
Information om rättsmedel
Ett klagomål mot en produkt eller tjänst som köpts från oss kan lämnas till Centrum för klagomål, kommitténs hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Centrum för klagomål via det nämnda husets klagomål: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
EU-kommissionens online-granskningsportal kan också användas vid inlämnande av ett klagomål. Det är särskilt relevant för konsumenterna bosatta i ett annat EU-land. Klagomålet skickas här - http://ec.europa.eu/odr När du skickar ett klagomål måste du ange vår e-postadress: info@zerouallery.dk
Klagomål med säkerhetsmärket
Du kan skapa ett klagomål via säkerhetsmärket och försöka lösa problemet i samarbete med webbshopen och säkerhetsmärket innan du klagar med ovanstående alternativ.
Du kan skapa klagomålet här https://tryghedsmaerket.dk/complain
Allmän information
Personuppgifter via köp
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:
namn
Adress
mobilnummer
E-postadress
Vi gör registreringen av dina personuppgifter i syfte att leverera objektet till dig.
Personuppgifterna registreras i Allergifri ApS och lagras i fem år, varefter informationen raderas.
När vi samlade personuppgifter via vår hemsida, ser vi till att det alltid görs genom att skicka in ditt uttryckliga samtycke så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
Regissören för Allergifri ApS samt vår kundtjänst och finansavdelning har tillgång till informationen som registrerats om dig.
Datakontrollanten på www.nulallergi.dk är regissören.
Vi lagrar inte kundinformation krypterad.
Vi överför inte krypterad kundinformation.
Information som levereras till www.nulallergi.dk skickas vidare eller säljs på något sätt till tredje part, förutom Trustpilot, och vi registrerar inte personlig information.
Vi använder Trustpilot.dk för att få köparupplevelser. Information som samlats in från Trustpilot.dk vidarebefordras inte till andra.
Som kund av Allergifri ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insikt i vilken information som är registrerad om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågan i samband med Allergifri ApS
Kreditkortsinformation är krypterad. Vi lagrar inte din kreditkortsinformation. Om du anger din e-postadress eller ditt mobilnummer accepterar du att vi kan kontakta dig per mail eller textmeddelande med information om din beställning. Observera att du accepterar vår personuppgifter ("bearbetar dina data") när du använder den här webbplatsen, inklusive vår användning av cookies.
Tävlingsvillkor
Du kan bara delta i tävlingen en gång per rita. Tävlingen köper inte. Du är i dragningen av priserna när du deltar i den tävlingen antingen via e-post eller på Facebook och / eller har svarat rätt på frågorna. Mot misstankar om fusk har vi rätt att utesluta deltagarna av tecknet.
Om du vinner
Vinnarna av tävlingen får direkt meddelande per. E-post, och namnen publiceras på Facebook eller i våra nyhetsbrev. Genom att delta i tävlingen bestämmer du samtidigt denna publikation. Vinnarna får sitt pris över ca. 14 dagar. Premien kan inte bytas ut för kontanter eller andra varor.
Övrig
Om du deltar i tävlingen, kom ihåg att ge upp all personlig information som anges av tävlingen så att vi kan skicka dig några priser.
Vi är inte ansvariga för några tryckfel. Vi förbehåller oss rätten med omedelbar verkan för att ändra vinsterna i en tävling eller helt avbryta konkurrensen.
Anställda med oss och medlemmar i hushållen får inte delta i tävlingen. Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.
Present kort
Presentkortet gäller som betalning eller underbetalning när du handlar på våra webbplatser. Det belopp du agerar för dras av från balansen, och finns det en balans, det kommer att visas från ditt kvitto.
Presentkortet kan inte bytas ut för inköp av presentkort. Aktuell balans kan tillhandahållas genom att ange presentkortskoden på webbplatsen eller genom att skriva till kundservice. Vänligen ha din presentkortskod klar. När kortet är uttömt, upphör det automatiskt. Inköp av presentkort kommer inte att ingå i det totala inköpsutrymmet och kan därför inte användas för att få rabatt på minsta inköp.
Rabattkoder
Rabattkoder kan göras av Allergifri ApS / Zero Allergi eller kommer från externa affärspartners. Om din rabattkod inte fungerar kan det bero på att du har valt varumärken som är uteslutna från koden eller att koden kan ha gått ut. Våra rabattkoder kan inte användas med andra rabattkoder.
Inköp av presentkort kommer inte att ingå i det totala inköpsutrymmet och kan därför inte användas för att få rabatt på minsta inköp.
Kontakta din rabattkod fortfarande inte.
Andra saker
All handel på denna webbplats äger rum på danska. Du kan hitta information om dina tidigare beställningar genom att logga in på din profil (se högst upp på webbplatsen).
Alla kan handla med oss. Men du måste vara 18 år för att komma in i en kredit för kredit.
Vid teckning / betalning med kreditavtal, ange födelsedatum, så vi ser till att du är över 18 år.
Ett avtal kan alltid enkelt avbrytas av en förälder om det bör visa sig att det har ingåtts av ett barn eller ung under 18 år.
Om du har några ytterligare frågor kan du få svar i det mesta genom att klicka på kundservice högst upp på den här sidan. Du är också välkommen att kontakta vår kundtjänst på 21459810 eller info@zerouallery.dk
Vi ber dig att få ditt beställningsnummer redo.
Att använda presentkort kräver din acceptans av följande villkor. Det elektroniska presentkortet kan behållas och löper ut efter 3 år. Presentkortstorleken kan vara högst 3 000 kronor. Vi tar inte ansvar för förlorade, trasiga, stulna eller funktionshindrade presentkort. Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa regler.